Werken met een vakantiegevoel

Gepubliceerd: 5-04-2016
Geschreven door: Carla de Knegt, eigenaresse Speelpark de Batavier

Payrollkrachten vormen een hecht team

Lachende gezichten, volle terrassen en drukte bij de pretparken. De zomer komt eraan en Nederland trekt erop uit. Zo ook bij de Batavier, een speelpark in de buurt van Alkmaar. In deze zomermaanden draait het speelpark op volle toeren, waarbij extra personeel onmisbaar is. Bij de Batavier vormen payrollkrachten een hecht team. Samen met eigenaren brengen ze, ieder seizoen weer, het zomerse gevoel over. Hoe realiseer je dit als je bedrijf werkt met seizoenskrachten?
 

Service met een glimlach

In het hoogseizoen ontvangt Speelpark de Batavier dagelijks zo’n 400 gasten. Carla de Knegt, eigenaresse van het park, vindt het belangrijk dat alle gasten met een lach ontvangen worden: “Gasten zijn bij ons een dagje uit. Alle medewerkers stralen vrolijkheid uit om ervoor te zorgen dat onze gasten een onvergetelijke dag hebben. Hier selecteren en trainen we ook onze nieuwe medewerkers op. Voor ons is een seizoen geslaagd wanneer het mooi weer is geweest, gasten het naar hun zin hebben gehad en medewerkers fijn hebben samengewerkt.” In het hoogseizoen werkt Carla met gemiddeld 20 medewerkers die allemaal bij Persoonality op de payroll staan.
 

Een hecht team

Moeite met het werven van nieuwe medewerkers hebben Carla, haar partner Peter en zoon Max niet: de meeste payrollkrachten werken meerdere seizoenen bij de Batavier. Omdat het park veel werkt met jongeren en studenten, is er na een aantal jaren sprake van een natuurlijk verloop. Via-via stromen nieuwe medewerkers vervolgens in. De start van het nieuwe seizoen wordt ingeluid met een inschrijfavond waar huidige en nieuwe medewerkers kennis maken.
Gasten zijn bij ons een dagje uit. Alle medewerkers stralen vrolijkheid uit om ervoor te zorgen dat onze gasten een onvergetelijke dag hebben.
Lotte werkt al drie seizoenen bij de Batavier en kijkt ieder jaar uit naar deze avond: “We kletsen lekker bij en steken elkaar aan met ons enthousiasme. Het team is heel hecht, ook dankzij alle moeite die Carla, Peter en Max daarvoor doen. Aan het einde van ieder seizoen is er altijd een uitje en Carla is ontzettend attent. Bij een verjaardag en ieder examen stuurt ze een kaartje.
 

Op pad voor klanttevredenheid 

Carla stuurt haar payrollmedewerkers regelmatig samen op pad zodat ze zelf ervaren hoe belangrijk klanttevredenheid is. Hoe wordt je bij een andere horecagelegenheid behandeld? “Als je tafeltje niet wordt schoongemaakt voordat je glas drinken wordt neergezet of als de volle asbak niet geleegd wordt, heeft dit direct effect op de klanttevredenheid. Dit leggen we medewerkers uit, maar we laten hen dit ook zelf ervaren zodat ze er nog beter op letten.”


Alle tijd voor begeleiding en aansturing van medewerkers

De Batavier is dus erg betrokken bij haar medewerkers en dat werpt z’n vruchten af. Iedere werkdag wordt met een drankje afgesloten, waarbij de dag wordt nabesproken. Dit is erg belangrijk volgens Carla: “Op een drukke dag gebeuren er dingen en worden er dingen tegen elkaar gezegd. Dit kan bij een collega anders overkomen dan wordt bedoeld of onbewust voor irritaties zorgen. Na het werk wordt dit direct uitgepraat, zodat iedereen de volgende dag weer vrolijk aan de slag kan. Wanneer medewerkers niet lekker in hun vel zitten, werken zij niet prettig. De gasten merken dit ook. Daarom proberen we er met z’n allen voor te zorgen dat iedereen het naar z’n zin heeft.”

Carla, Peter en Max werken zeven dagen per week en besteden veel tijd en aandacht aan het begeleiden en aansturen van hun medewerkers. Het is dan ook niet vreemd dat de Batavier alle personeelszaken uitbesteedt aan Persoonality. Dankzij de samenwerking met Persoonality kunnen zij zich dagelijks richten op het runnen van het Speelpark.
Zullen we samenwerken?
Neem dan contact op met één van onze Accountmanagers of Relatiebeheerders.

Vraag offerte aanBel me terug
 

De website van Persoonality gebruikt bij bepaalde functionaliteiten cookies. Waar en waarom er cookies in data wordt opgeslagen kan je in ons cookiebeleid lezen. Sluit deze melding