Payroll voor winkeliers
 

Payroll in de detailhandel en retail

Weer terug op de winkelvloer en tijd voor uw klanten

Flexibiliteit is in de detailhandel en retail erg belangrijk. U weet namelijk als geen ander dat het niet elke periode even druk is. Goed personeel is in de detailhandel en retail goud waard, maar het hebben van personeel brengt veel administratie en risico’s met zich mee. Bovendien bent u gebonden aan een aantal regels: bij contracten korter dan zes maanden mag geen proeftijd opgenomen worden. En u mag een medewerker maximaal drie tijdelijke contracten in maximaal twee jaar aanbieden. Dat kan u beperken in uw flexibiliteit. Tegelijkertijd wilt u het voor uw personeel wél goed geregeld hebben. Persoonality payroll in de detailhandel en retail lost dit voor u op.
 

Wat is payrolling?

Payroll betekent letterlijk: loonlijst. Als u kiest voor payrolling in de detailhandel en retail staan uw medewerkers niet meer bij u op de loonlijst, maar bij de payrollorganisatie. Bij Persoonality payroll in de detailhandel en retail is Persoonality de juridisch werkgever van uw personeel. Alle juridische en administratieve taken die een werkgever moet verzorgen, doen wij voor u. U kunt hierbij denken aan zaken zoals de salarisadministratie, afdracht van sociale premies en pensioenen. Dat scheelt u veel tijd en geld. Bovendien biedt payrolling een hoge mate van flexibiliteit: in uren, maar ook in contracten.
 

Risico’s

Als het over risico’s op personeelsvlak gaat, dan praten we al snel over ziekte en ontslag. Dit zijn zaken die u goed wilt regelen om problemen achteraf te voorkomen. Bij payrolling in de detailhandel en retail zijn deze risico’s de verantwoordelijkheid van Persoonality. Wij zijn het aanspreekpunt voor ziekmeldingen, contact met het UWV, bedrijfsarts en dergelijke. Onze verzuimspecialisten begeleiden uw medewerkers bij bijvoorbeeld herintreding en outplacement. Dat betekent niet dat u hier geen rol in heeft. Samen werken aan het doel dat de medewerker zo snel mogelijk weer herstelt.
 

Meer weten?

Onderzoek toont aan dat persoonlijke aandacht voor consumenten nog steeds op nummer één staat. Hoeveel tijd besteedt u aan uw klanten? Wij helpen u graag, zodat u weer kunt focussen op uw klant. Hoe? Eén van onze Adviseurs legt u dit graag uit. 

Bel mij terugVraag een gesprek aan 

De website van Persoonality gebruikt bij bepaalde functionaliteiten cookies. Waar en waarom er cookies in data wordt opgeslagen kan je in ons cookiebeleid lezen. Sluit deze melding