"Vaste medewerkers op de payroll, dat hadden we veel eerder moeten doen"

Naam: Ben Sprenkels
Functie: Eigenaar restaurant Don-Qui-John, Breda
Ben Sprenkels, eigenaar van 2 restaurants in Breda, vertelt in een korte video over payroll en de binding met zijn medewerkers. Bekijk de video of lees de het interview hieronder.
 
​We zitten in de Aogse markt: biercafé, eet- en bierlokaal (zo wij het noemen) in Breda.

Jullie hebben de oproepkrachten eigenlijk direct op de payroll gezet, en er ook voor gekozen om de vaste medewerkers over te zetten.
Ja. Het duurde wat langer voor de vaste medewerkers. Dit is een persoonlijk gevoel, maar dit hadden we eigenlijk veel eerder moeten doen. Je bent in het begin bang dat je je werknemers niet het gevoel geeft dat ze bij ons in dienst zijn, maar via een payrollorganisatie. Maar dat is eigenlijk helemaal niet waar, want die binding is nooit veranderd, die is denk ik alleen maar sterker geworden. Het ontzorgt enorm. De kennis van Persoonality is vele malen groter en actueler dan dat wij die hebben. En wij kunnen nu gewoon doen waar we goed in zijn: lekker de bedrijfsvoering doen en op de vloer lopen. Alle papierwerk over personeelszaken, daar is Persoonality veel beter in. Het bevalt heel goed.

Er zijn heel veel vragen van personeelsleden die bijvoorbeeld met een hypotheek bezig zijn. Zij hebben specifieke vragen over vakantiedagen, uren, enzovoorts. Die kan ik echt niet zo 1, 2, 3 beantwoorden. Maar Persoonality wel. Dus we vragen eerst altijd om de vragen bij ons te stellen, zodat wij het voor hen uitzoeken. Zo houden we de persoonlijke binding. Als het niet lukt of het niet nodig is, kunnen ze altijd met Persoonality bellen. 

Is dit jullie enige zaak?
Nee, we hebben nog een restaurant aan de overkant van de straat. Dit restaurant -Gasterij Don Qui-John- zit iets anders in de markt. In Aogse Markt hebben we heel laagdrempelig een zaak met hamburgers en spare-ribs. Aan de overkant zitten we aan de top van een eetcafé, met de gezelligheid van een eecafé, maar met de culinaire kwaliteiten van een restaurant. Met veel meer keuze, is het een stuk uitgebreider. Daar kunnen we wel even gaan kijken, zullen we er even naartoe lopen? 

Hoeveel medewerkers hebben jullie eigenlijk in dienst?
Voor beide zaken zo'n 14 a 15 fulltime medewerkers en 55 parttime medewerkers, we zijn dus aardig gegroeid ja!

Is er voor jou als medewerker veel veranderd?
Het enige wat voor mij veranderd is, is dat ik nu 4 wekelijks betaald krijg, in plaats van per maand (Redactie: Persoonality biedt haar klanten een maandelijkse of vierwekelijkse verloning). Maar daar heb ik geen negatieve gevolgen van. Verder is alles prima: het contact met Persoonality verloopt goed en als ik vragen heb of dingen wil weten, behandelen ze je altijd heel netjes aan de telefoon en helpen ze je goed.

Bedank voor je tijd Ben,
Graag gedaan! Hopelijk snel tot in één van onze zaken.

Wilt u ook samenwerken?

Onze klanten beoordelen onze dienstverlening met een 8.2. Met 20 jaar ervaring in meer dan 50 branches in het MKB, kan Persoonality ook uw bedrijf ondersteunen bij het werkgeverschap en alles wat daarbij hoort.
 Vraag offerte aanLiever een adviesgesprek
 
CookieLevelFunctional Jouw huidige cookie level: Functioneel
Ons doel is om ondernemers te ondersteunen bij het werkgeverschap. Daarvoor gebruiken we jouw surfgedrag op persoonality.nl. Op basis hiervan kunnen we jou content laten zien waarvan we denken dat die beter bij jou past, in plaats van video's of blogs waar je waarschijnlijk minder mee hebt. 

Vind je dit oké?  Klik dan op 'persoonlijk'.