Naam: Robert Wittenberg
Functie: Brand Manager
“Het zijn juist onze mensen die Dudok zo bijzonder maken”
   
 

Bouwen aan een bijzonder horecamerk. Robert doet het, met 10 vestigingen, een hoop ambitie én stevige uitdagingen.

Ooit begonnen als brasserie in het rauwe Rotterdam van de jaren ‘90 heeft Dudok zich ontwikkeld tot een begrip binnen de maasstad en ver daarbuiten. Brand Manager Robert Wittenberg was er vanaf het begin bij en zag ‘zijn club’, de personeelsvraag én zichzelf veranderen. Van glazenhaler toen naar Brand Manager anno nu. Maar de liefde en trots voor de club is onverminderd sterk.

Verbondenheid en vriendschap

Trots is volgens hem dan ook iets dat iedereen op de werkvloer deelt. Robert: ‘Bij Dudok zijn alle medewerkers echt Dudok’ers. We hebben zelf mensen in dienst, maar werken ook met payrolllmedewerkers via Persoonality. Voor mij is het belangrijk dat iedereen op de werkvloer trots is om voor een mooi horecabedrijf te werken. Dat collega’s voelen dat er ruimte is voor ontwikkeling en vooral dat je er samen wat moois van maakt, want juist door het gedeelde werkplezier zie je vriendschappen ontstaan. Drie van mijn beste vrienden heb ik zelf op de werkvloer leren kennen. Dat zegt ook iets over het type mens dat we werven en bovenal willen we dat iedereen zich welkom voelt. Of je nu gast of werknemer bent.’

De uitdaging genaamd personeel

Ondertussen merkt ook Robert dat de personeelsbehoefte verandert. ‘We hebben te maken met een groep mensen die werken in de horeca als iets tijdelijks ziet. Hierdoor heb je te maken met veel wisselend personeel. Fijn dus dat Persoonality erg flexibel is en ons ontzorgt als we nieuwe medewerkers in dienst nemen.’

Bij de kern(taken) blijven

Robert: ‘We doen zelf de selectie van nieuwe medewerkers, maar het in dienst nemen en alle vragen over bijvoorbeeld loon en andere HR-zaken neemt Persoonality over. Zij zijn echt die vraagbaak voor zowel medewerkers als onze leidinggevenden.’

Een aanpak die volgens Robert zowel werkplezier als efficiëntie op de werkvloer verhoogt: ‘als leidinggevende kun je jezelf zo meer richten op je kerntaken en je voelt je daarnaast gesteund in je keuzes. Ook als het aankomt op zaken zoals ziekteverlof, zwangerschapsverlof of een traject via het leerbedrijf. Het scheelt echt dat we dit niet zelf helemaal hoeven uit te werken en op te volgen. En dat werkt voor zowel de medewerker als voor ons als werkgever goed.’

Geen afstand, maar steun

Achter de schermen de zaken goed regelen geeft dus rust. Maar soms is snelle actie op de werkvloer nodig. ‘Als zich iets voordoet op de werkvloer springt de betrokken persoon bij Persoonality direct in de auto om het op te lossen. En dat is precies waar wij mee geholpen zijn. Heldere en snelle opvolging die je als werkgever ontzorgt. Geen afstand voelen, maar juist de steun als dat nodig is. Daardoor voelt Persoonality ook echt als partner.’

Mensen maken je merk bijzonder

Als Brand Manager kijkt Robert met trots vooruit. ‘We zijn een merk dat ertoe doet en gezien mag worden. Door de bijzondere locaties, maar ook door spraakmakende acties zoals de Sing Along cake voor het Eurovisie Songfestival en dat we mogen meedenken over de komst van Willem Alexander en Maxima volgend jaar op Koningsdag. Dat is iets wat weinig bedrijven ons nadoen.’ Maar de echte bijzonderheid van Dudok zit volgens hem ergens anders. ‘Goed werkgeverschap is voor mij heldere communicatie en oprechte interesse. Mijn eigen kracht zit dan ook in het opbouwen en verdiepen van relaties. Ik spreek op alle locaties mensen over wat hen bezighoudt en ben altijd op zoek naar het verhaal achter de mens. Want het zijn juist de eigenheid en verhalen van onze mensen die ons merk zo bijzonder maken.’

En de ambities van Robert zelf? Die droomt van een Dudok in Utrecht en Leiden. Robert: ‘Als dat lukt sta ik zeker weten met een brede glimlach te glunderen bij de opening.’

Kennismaken?

Onze adviseurs staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden. Bel met 055 580 59 00

Neem contact op
CookieLevelFunctional Jouw huidige cookie level: Functioneel
Ons doel is om ondernemers te ondersteunen bij het werkgeverschap. Daarvoor gebruiken we jouw surfgedrag op persoonality.nl. Op basis hiervan kunnen we jou content laten zien waarvan we denken dat die beter bij jou past, in plaats van video's of blogs waar je waarschijnlijk minder mee hebt. 

Vind je dit oké?  Klik dan op 'akkoord'.