Kennisbank
Onze expertise delen we graagÂ
Het doel is om snel toegang te bieden tot relevante informatie om klanten te ondersteunen met vraagstukken omtrent Payroll en de rol die Persoonality daarin pakt.
Column
De charme van imperfectie
Berrie reflecteert op zijn ervaring bij restaurant Salú na het lezen van Aaf Brandt Corstius' boek "Gun iedere kabouter zijn eigen muts". Hij ontdekt dat imperfectie en menselijke connectie bij Salú belangrijker zijn dan perfectie en efficiëntie, wat hem inspireert in zijn schrijfwerk.
Column
Overbelast door regels: de zoveelste last voor de ondernemer
Het ondernemerschap in 2024 lijkt al complex genoeg te zijn, maar met elke nieuwe wet lijkt er een extra uitdaging bij te komen. In zijn nieuwste column deelt Berrie zijn perspectief op deze toenemende veranderingen en de impact die dit heeft op jou als ondernemer.
Column
Man Flu
"Mannengriep, ook wel Man Flu", een bekend fenomeen waar de meningen flink over verdeeld zijn. Hatsjie! Als manager weet hij maar al te goed dat ziekte meer betekent dan alleen een collega missen. Er komen een hoop "moetjes" bij kijken. Die gedachte zette hem aan het denken: "Is dit inderdaad een “mannengriep”, moet ik doorwerken? Of doe ik er verstandig aan om me ziek te melden?"
Column
Goedkoop is duurkoop
"Goedkoop is duurkoop!" Ironisch genoeg schreef Berrie hier in zijn vorige column over. Ondanks zijn eigen waarschuwing werd hij verleid, door een in zijn ogen onmisbare aanbieding van een internetprovider. Je raadt het al, dit loopt niet goed af. Benieuwd hoe het afloopt, je leest het hier.
Column
Sorry schat, ik ben geen vakman!
Ben jij ook een 'Zelf doen' type? Soms denken we dat we experts zijn in zaken waar we beter niet aan kunnen beginnen. Dat geldt ook voor het schilderavontuur van Berrie. In zijn nieuwste column lees je over zijn klusperikelen en ontdek je waarom sommige zaken beter aan specialisten overgelaten kunnen worden.
Column
Meer dan een fooi
Een kort gesprekje, een bedankje, hoe vaak krijg jij écht 'dankjewel' te horen? In de nieuwste column van Berrie vertelt hij over zijn vakantie in Saalbach Hinterglemm en hoe hij tot de realisatie kwam dat het tijd wordt dat we soms nog ondergewaardeerde beroepen, zoals de horeca, beter gaan waarderen.
Column
Komkommertijd
Bestaat komkommertijd überhaupt nog wel? In deze column deelt Berrie hoe hij deze zomer geen komkommertijd ervaart, maar het juist alleen maar drukker heeft. En geeft hij tips & tricks over hoe hij dit aanpak. Lees verder
Column
Mag ik alstublieft een 10 van u?
Steeds vaker wordt er gepronkt met NPS-scores. klanttevredenheidsonderzoeken en de sterren vliegen je om de oren op beoordelingssites, aldus Berrie. Een bezoekje aan de lokale autodealer en merkdealer zet hem aan het denken. Want wanneer ben je al klant eigenlijk écht tevreden? En waar zit 'm dat in? Je leest het in zijn column.